Veelgestelde vragenWij hebben de antwoorden

Heeft u vragen over afzet- of rolcontainers, huren of ophalen, dan kunnen wij deze vragen voor u beantwoorden. Kijk hieronder of uw vraag erbij zit. Heeft u geen antwoord op uw vraag kunnen vinden, neem dan contact op met info@vanhappencontainers.nl.

Afval: wat wel en wat niet in een container

  • 1.
    Wat mag er niet in een container?

    U mag nooit gevaarlijke afvalstoffen in de container deponeren, zoals verf, batterijen, asbest, olie, vetten etc. Bij elke afvalstof staat een rode I, als u daar op klikt ziet u meteen wat toegestaan is en wat verboden is. Wilt u specifiek alle acceptatievoorwaarden op papier, kijk dan in het acceptatiereglement.

  • 2.
    Hoe hoog mag ik de container beladen?

    Voor rolcontainers geldt dat de deksel dicht moet kunnen. Bij afzetcontainers maximaal 20 cm. boven de rand. (Dat is i.v.m. het veilig vervoeren van de container)

  • 3.
    Mag er witgoed in de container?

    Nee, dat is niet toegestaan. U kunt diepvriezers en koelkasten gratis bij uw gemeente aanbieden, dat geldt voor alle apparaten met een stekker.

Plaatsen, ophalen en ledigen

  • 1.
    Waar leveren jullie?

    Wij leveren in heel Nederland (behalve de Waddeneilanden).

  • 2.
    Wat is de levertijd voor een afzetcontainer?

    Wij plaatsen uw afzetcontainer altijd binnen 2 werkdagen, maar vaak al de volgende werkdag. In tijden van grote drukte kan het zijn dat dat niet altijd lukt. In de kalender is de eerstvolgende dag waarop we kunnen leveren te zien. Ook het ophalen van uw container wordt binnen 2 werkdagen gedaan.

  • 3.
    Moet ik aanwezig zijn wanneer de container geplaatst wordt?

    Wanneer u duidelijk bij uw bestelling heeft aangegeven waar de container geplaatst dient te worden, hoeft u tijdens de plaatsing niet aanwezig te zijn. Dit kan echter wel makkelijk zijn aangezien u de chauffeur dan aanwijzingen kunt geven over waar u uw container precies geplaatst wilt hebben.

  • 4.
    Waarmee moet ik rekening houden bij plaatsen?

    Wanneer u de bouwcontainer op eigen terrein of oprit geplaatst wilt hebben, dan gebeurt dit op uw risico. Wees voorzichtig met sierbestrating zoals klinkers en natuursteen; plaats de container dan liever op de stoep of in een parkeervak. De eventuele ontstane schade aan stoep en/of oprit kan op geen enkele manier op de opdrachtnemer worden verhaald.

  • 5.
    Moet ik een vergunning aanvragen?

    Wanneer u de bouwcontainer op uw eigen terrein plaatst, is geen vergunning nodig. Voor het tijdelijk plaatsen van een bouwcontainer op de openbare weg heeft u doorgaans ook geen vergunning nodig. Echter, wanneer u voor uw auto e.d. een parkeervergunning nodig heeft, dan geldt dit meestal ook voor de bouwcontainer. U kunt hiervoor contact opnemen met uw gemeente.

  • 6.
    Wie is verantwoordelijk voor de container?

    Gedurende de huurperiode bent u zelf verantwoordelijk voor de container, eventuele schade is voor uw risico. De afvalcontainer is en blijft eigendom van Van Happen.

  • 7.
    Wanneer wordt mijn afzetcontainer opgehaald?

    Uw afzetcontainer wordt automatisch na vier weken opgehaald. Indien u uw afzetcontainer langer wilt huren dient u dit minimaal 3 dagen voor de ophaaldatum door te geven. U geeft dat door via uw accountpagina. Hier kunt u ook aangeven als de container al eerder opgehaald kan worden. Uw container wordt binnen 2 werkdagen door ons opgehaald.

  • 8.
    Is het noodzakelijk aanwezig te zijn als de container wordt opgehaald?

    Bij ophalen, hoeft u niet aanwezig te zijn. Zorg wel dat er voldoende ruimte is om de container op te halen, de vrachtwagen moet er goed voor kunnen. Bij een afgesloten terrein graag zorgen dat wij toegang krijgen.

     

  • 9.
    Hoeveel ruimte is nodig voor het plaatsen van de container?

    Bij een bouwcontainer houden we rekening met 1,5 x de lengte van een vrachtwagen, dat is varieert tussen 11 en 15 meter. Containers van 4m³, 6m³ en 10m³ plaatsen we met een portaalwagen, deze heeft 1 meter nodig, containers van 7m³, 11m³ en 20m³ plaatsen we met een haakwagen die 15 meter nodig heeft.

    In overleg met chauffeur word bekeken wat de beste plaatsingsplek is. Als er onvoldoende ruimte is om de container te plaatsen en er geen alternatieve plek is, worden de extra kosten hiervan in rekening gebracht.

  • 10.
    Mag de container verplaatst worden?

    U mag de container niet zelf (laten) verplaatsen. Als de container toch verplaatst is en onze chauffeur deze hierdoor niet mee kan nemen, worden de meerkosten in rekening gebracht. Wilt u dat wij de container verplaatsen, neem dan contact op.

Betalen, account en wijzigingen

  • 1.
    Hoe kan ik betalen?

    U kunt de afzetcontainers betalen via iDEAL, het meest gebruikte en betrouwbare platform in Nederland. Daarnaast kunt u betalen met creditcard. Voor rolcontainer- abonnementen vragen wij u een machtiging tot automatische incasso af te geven.

  • 2.
    Kan ik een iDEAL-betaling terugdraaien?

    Dit is niet mogelijk. Wanneer u het akkoord op een betaalverzoek geeft, kan deze handeling niet ongedaan worden gemaakt.

  • 3.
    Kan ik een incasso machtiging terugdraaien?

    Bij een zakelijk bestelling is dat niet mogelijk. Als u het abonnement wilt beëindigen, kijk dan bij opzeggen.

  • 4.
    Wat zijn all-in prijzen?

    Van Happen Containers werkt  met All-in prijzen. Dit wil zeggen dat  het op de factuur vermelde containertarief inclusief BTW, transport (plaatsen en ophalen van de container), verwerking van het afval, de standaardhuurtermijn en milieutoeslagen is.  Achteraf dus geen verborgen kosten.

  • 5.
    Wat is het verschil tussen all-in en abonnement?

    De all-in prijs is voor een eenmalige container (bijvoorbeeld de afzetcontainers) abonnementen zijn per maand en duren zolang als u dat wilt. Bij beeindiging van het abonnement rekenen wij wel een klein bedrag voor het weer ophalen van de rolcontainer, plaatsen blijft altijd gratis.

  • 6.
    Wat moet ik doen als ik nog geen bevestiging heb ontvangen?

    Als u via onze website heeft besteld ontvangt u altijd een bevestiging per e-mail. Als dat niet zo is, is er iets fout gegaan bij de bestelling of is er een onjuist e-mailadres opgegeven. U kunt dat controleren door in te loggen op uw account. Neem bij twijfel even contact met ons op.

  • 7.
    Ik wil geen account maar anoniem bestellen, kan dat?

    Ja dat kan. Bij abonnementen zijn we genoodzaakt te controleren of u namens een bedrijf bestelt, daar registreren wij de hoogstnoodzakelijke gegevens. Kijk voor meer informatie naar de privacy verklaring.

  • 8.
    Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?

    Klik in het hoofdmenu op ‘Inloggen’, vervolgens op ‘Wachtwoord vergeten’ en vul daarna uw e-mailadres in. Vervolgens ontvangt u in uw mailbox een nieuw wachtwoord. Hiermee kunt u inloggen op onze website en uw wachtwoord indien gewenst aanpassen.

  • 9.
    Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?

    Het is mogelijk uw bestelling te wijzigen. Voorwaarden zijn dat de container nog niet is geleverd en u tijdig de wijziging doorgeeft. Neem daarvoor contact op met ons.

    Het is mogelijk uw bestelling te annuleren indien u het tijdig laat weten. Hiervoor kunt u het beste contact opnemen met ons; wij reageren dezelfde dag (tijdens kantooruren).

  • 10.
    Mijn rolcontainer is te klein, kan ik een grotere krijgen?

    U kunt eenvoudig een grotere rolcontainer bestellen in de webshop en de kleinere container laten ophalen.

    Geeft u duidelijk aan welke container u heeft en welke afvalstroom, en zorg ervoor dat beide bestellingen tegelijk worden gedaan.

     

  • 11.
    Mijn rolcontainer mag vaker geledigd worden, kan dat?

    Natuurlijk. U bestelt een nieuw abonnement met de hogere ledigingsfrequentie en geeft aan dat het om een verhoging gaat. Wij sluiten uw oude abonnement af en laten het nieuwe ingaan.

Algemeen

  • 1.
    Wat doet Van Happen voor het milieu?

    Van Happen Containers wil afval slim inzamelen met zo min mogelijk CO2 uitstoot. Dat doen we met slimme routes en moderne vrachtwagens. Als enige in Nederland hebben we een sorteerinstallatie voor gemengde afvalstoffen. De gesorteerde grondstoffen gaan op weg als halffabricaat en worden hergebruikt. Zo proberen wij zo veel mogelijk grondstoffen te redden van verbranding.

  • 2.
    Mijn ledigingsdag valt op een feestdag, wat nu?

    Op de officiële feestdagen hebben wij ook vrijaf. Er worden inhaaldagen vastgesteld en u wordt tijdig per e-mail op de hoogte gebracht welke dag dat is.

  • 3.
    Welke algemene voorwaarden zijn van toepassing op mijn bestelling?

    Er is een wettelijk verschil in voorwaarden voor particulieren en zakelijke bestellingen. Kijk op deze pagina voor de voorwaarden particulier en de algemene voorwaarden. Heeft u aanvullende vragen, stel ze via het vragenformulier.

Vragen?

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Bij het gebruik van deze website gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close