Veelgestelde vragenWij hebben de antwoorden
Heeft u vragen over afzet- of rolcontainers, huren of ophalen, dan kunnen wij deze vragen voor u beantwoorden. Kijk hieronder of uw vraag erbij zit. Heeft u geen antwoord op uw vraag kunnen vinden, neem dan contact op met info@vanhappencontainers.nl.
Afval: wat wel en wat niet in een container
-
1.Wat mag er niet in een container?
U mag nooit gevaarlijke afvalstoffen in de container deponeren, zoals grond, verf, batterijen, asbest, olie, vetten et cetera.
Bekijk, voordat u een container besteld, altijd welke afvalstoffen er bij welke afvalsoort mogen! Door op het informatie-icoontje () te klikken, kunt u zien wat de toegestane en niet toegestane afvalstoffen zijn. Ook kunt u alle acceptatievoorwaarden via onze website vinden in het acceptatiereglement.
-
2.Hoe hoog mag ik de container beladen?
Voor rolcontainers geldt dat de deksel dicht moet kunnen.
Bij afzetcontainers maximaal 10 cm boven de rand, in verband met het veilig vervoeren van de container.
-
3.Mag er witgoed in de container?
Nee, dat is niet toegestaan. U kunt diepvriezers en koelkasten bij uw gemeente aanbieden, dat geldt voor alle apparaten met een stekker. Bekijk via de website van uw gemeente waar dit kan.
Plaatsen, ophalen en ledigen
-
1.Waar leveren jullie?
Wij leveren in heel Nederland, behalve de Waddeneilanden.
-
2.Wat is de levertijd voor een afzetcontainer?
Wij plaatsen uw afzetcontainer altijd binnen 2 werkdagen, maar vaak al de volgende werkdag.
In tijden van grote drukte kan het zijn dat dat niet altijd lukt. In de kalender is de eerstvolgende dag waarop we kunnen leveren te zien.
Ook het ophalen van uw container wordt binnen 2 werkdagen gedaan.
-
3.Tussen welke tijden wordt de container geplaatst?
Voor afzetcontainers leveren wij van maandag t/m vrijdag tussen 07.00 – 17.00 uur. Bij het bestelproces kunt u ervoor kiezen dat de chauffeur 30 minuten voor levering contact met u opneemt.
-
4.Moet ik aanwezig zijn wanneer de container geplaatst wordt?
Wanneer u duidelijk bij uw bestelling heeft aangegeven waar de container geplaatst dient te worden, hoeft u tijdens de plaatsing niet aanwezig te zijn. Dit kan echter wel gemakkelijk zijn wanneer u de chauffeur aanwijzingen kunt geven over waar u uw container precies geplaatst wilt hebben.
-
5.Waarmee moet ik rekening houden bij plaatsen?
Wanneer u de bouwcontainer op eigen terrein of oprit geplaatst wilt hebben, dan gebeurt dit op uw risico. Wees voorzichtig met sierbestrating zoals klinkers en natuursteen; plaats de container dan liever op de stoep of in een parkeervak. De eventuele ontstane schade aan stoep en/of oprit kan op geen enkele manier op de opdrachtnemer worden verhaald. Containers met een inhoud van 2,5 en 4,5 m3 (de KA-containers) worden geplaatst met een lange wagen; is er een lengtebeperking voor uw straat of is deze krap, neem dan contact op met ons voor een alternatieve container.
-
6.Moet ik een vergunning aanvragen?
Wanneer u de bouwcontainer op uw eigen terrein plaatst, is geen vergunning nodig. Voor het tijdelijk plaatsen van een bouwcontainer op de openbare weg heeft u doorgaans ook geen vergunning nodig. Echter, wanneer u voor uw auto e.d. een parkeervergunning nodig heeft, dan geldt dit meestal ook voor de bouwcontainer. U kunt hiervoor contact opnemen met uw gemeente. (Kijk hier voor de regels in bv. Gemeente Eindhoven of Tilburg of Breda of Helmond).
-
7.Wie is verantwoordelijk voor de container?
Gedurende de huurperiode bent u zelf verantwoordelijk voor de container, eventuele schade is voor uw risico. De afvalcontainer is en blijft eigendom van Van Happen Containers.
-
8.Wanneer wordt mijn afzetcontainer opgehaald?
Uw afzetcontainer wordt automatisch na vier weken opgehaald.
Indien u uw afzetcontainer langer wilt huren dient u dit minimaal 3 dagen door te geven via orderentry@vanhappencontainers.nl.
Wilt u de container eerder op laten halen? Dat kunt u doorgeven via het formulier ‘ophalen afzetcontainer‘. Uw container wordt binnen 2 werkdagen door ons opgehaald.
-
9.Is het noodzakelijk aanwezig te zijn als de container wordt opgehaald?
Bij ophalen hoeft u niet aanwezig te zijn. Zorg wel dat er voldoende ruimte is om de container op te halen, de vrachtwagen moet er gemakkelijk bij kunnen.
Moet de afzetcontainer opgehaald worden bij een afgesloten terrein? Zorg dan dat er iemand aanwezig is om de chauffeur toegang te verlenen.
-
10.Hoeveel ruimte is nodig voor het plaatsen van de container?
Bij een bouwcontainer houden we rekening met 1,5 x de lengte van een vrachtwagen, dat is varieert tussen 11 en 15 meter. Containers van 4m³, 6m³ en 10m³ plaatsen we met een portaalwagen, deze heeft 11 meter nodig, containers van 11m³ en 20m³ plaatsen we met een haakwagen die 15 meter nodig heeft.
In overleg met de chauffeur wordt bekeken wat de beste plaatsingsplek is. Als er onvoldoende ruimte is om de container te plaatsen en er geen alternatieve plek is, worden de extra kosten hiervan in rekening gebracht.
-
11.Mag de container verplaatst worden?
U mag de container niet zelf (laten) verplaatsen. Als de container toch verplaatst is en onze chauffeur deze hierdoor niet mee kan nemen, worden de meerkosten in rekening gebracht. Wilt u dat wij de container verplaatsen, neem dan contact op.
Betalen, account en wijzigingen
-
1.Hoe kan ik betalen?
U kunt de afzetcontainers betalen via iDEAL.
-
2.Kan ik een iDEAL-betaling terugdraaien?
Dit is niet mogelijk. Wanneer u het akkoord op een betaalverzoek geeft, kan deze handeling niet ongedaan worden gemaakt.
-
3.Kan ik een incasso machtiging terugdraaien?
Bij een zakelijke bestelling is dat niet mogelijk. Als u het abonnement wilt beëindigen, kijk dan bij opzeggen.
-
4.Wat zijn all-in prijzen?
Van Happen Containers werkt met ‘all-in prijzen’. Dit wil zeggen dat het op de factuur vermelde containertarief inclusief btw, transport (plaatsen en ophalen van de container), verwerking van het afval, de standaard huurtermijn en milieutoeslagen is. Achteraf dus geen verborgen kosten.
-
5.Wat is het verschil tussen all-in en abonnement?
De all-in prijs is voor een eenmalige container (bijvoorbeeld de afzetcontainers) abonnementen zijn per maand en duren zolang als u dat wilt. Bij beëindiging van het abonnement rekenen wij wel een klein bedrag voor het weer ophalen van de rolcontainer, plaatsen blijft altijd gratis.
-
6.Wat moet ik doen als ik nog geen bevestiging heb ontvangen?
Als u via onze website heeft besteld ontvangt u altijd een bevestiging per e-mail. Als dat niet zo is, is er iets fout gegaan bij de bestelling of is er een onjuist e-mailadres opgegeven. Controleer ook eventueel uw spambox. Neem bij twijfel even contact met ons op.
-
7.Ik wil geen account aanmaken tijdens een bestelling, kan dat?
Ja, dat kan. Tijdens het bestelproces (stap 1) hoeft u niet het vinkje bij ‘maak een account aan’ aan te vinken.
-
8.Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?
Klik in het hoofdmenu op ‘Inloggen’, vervolgens op ‘Wachtwoord vergeten’ en vul daarna uw e-mailadres in. Vervolgens ontvangt u in uw mailbox een nieuw wachtwoord. Hiermee kunt u inloggen op onze website en uw wachtwoord indien gewenst aanpassen.
-
9.Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?
Het is mogelijk uw bestelling te wijzigen. Voorwaarden zijn dat de container nog niet is geleverd en u tijdig de wijziging doorgeeft. Neem daarvoor contact op met ons.
Het is mogelijk uw bestelling te annuleren indien u het tijdig laat weten. Hiervoor kunt u het beste contact opnemen met ons; wij reageren dezelfde dag (tijdens kantooruren).
-
10.Mijn rolcontainer is te klein, kan ik een grotere krijgen?
U kunt per mail of telefonisch contact met ons opnemen om de grootte van de container aan te laten passen. Wij denken graag mee naar een passende en milieuvriendelijk alternatief!
-
11.Mijn rolcontainer mag vaker geledigd worden, kan dat?
U kunt per mail of telefonisch contact met ons opnemen om de ledigingsfrequentie van de container aan te laten passen. Wellicht is een grote rolcontainer, indien de ruimte dit toelaat, ook een goed alternatief. Wij denken graag mee naar een passende oplossing voor uw situatie.
-
12.Ik wil de afzetcontainer langer huren, wat zijn de kosten en hoe kan ik dat doorgeven?
De huur van de afzetcontainer kan met 1 week, 2 weken of 4 weken worden verlengd. De kosten hiervan zijn als volgt:
- €15,- (excl. btw) voor 1 week (1-7 dagen)
- €30,- (excl. btw) voor 2 weken (8-14 dagen)
- €40,- (excl. btw) voor 4 weken (15-28 dagen)
Wilt u de verlenging doorgeven? Dan kan dat via het formulier verlengen huur afzetcontainer.
-
13.Hoe laat wordt mijn container geleverd of opgehaald?
Het plaatsen of ophalen van een afzetcontainer vindt plaats tussen 07.00 – 17.00 uur. Echter is dit een tijdsindicatie, het zou kunnen afwijken i.v.m. drukte.
Algemeen
-
1.Wat doet Van Happen voor het milieu?
Van Happen Containers wil afval slim inzamelen met zo min mogelijk CO2 uitstoot. Dat doen we met slimme routes en moderne vrachtwagens. Als enige in Nederland hebben we een sorteerinstallatie voor gemengde afvalstoffen. De gesorteerde grondstoffen gaan op weg als halffabricaat en worden hergebruikt. Zo proberen wij zo veel mogelijk grondstoffen te redden van verbranding.
-
2.Mijn ledigingsdag valt op een feestdag, wat nu?
Op de officiële feestdagen is Van Happen Containers gesloten. Er worden inhaaldagen vastgesteld en u wordt tijdig per e-mail op de hoogte gebracht welke dag dat is.